Жири

Ана Софреновић

Image

Рођена је у Београду 1972. године. Факултет драмских уметности завршила је у Београду у класи Предрага Бајчетића. Слободан драмски уметник – играла на више београдских сцена али издвајају се улоге у представама Тесла, Лулу, Кабаре, У пламену страсти, Зојкин стан. Њено прво „појављивањеˮ на филму везано је за насловну нумеру коју је отпевала у филму Кажи зашто ме остави, а након тога следе и улоге у филмовима Убиство с предумишљајем (Повеља за изузетну улогу на ФС у Нишу 1996), Балканска правила, Танго је тужна мисао која се плеше Повеља за изузетну улогу на ФС у Нишу 1997), Наша Енглескиња, Буре Барута (Награда за женску епозодну улогу на ФС у Нишу 1999), Небеска удица (Царица Теодора на ФС у Нишу 2000), Волим те највише на свету, Пад у рај, Аги и Ема.

Пуно је снимала у иностранству (избор): The Touch, The Raven, The Brothers Bloom, Strange, Ultimate force. Живи и ради на релацији Београд – Лондон.

Бојана Маљевић

Image

Рођена је у Београду 1974. године. Факултет драмских уметности завршила је у Београду у класи Предрага Бајчетића. Слободан драмски уметник – играла на многим београдским и сценама Србије али издавају се представе Дамин гамбит, Осмех Саре Бернар, Дијамантска огрлица, Брод љубави, Швабица, Мурлин Мурло.

Остварила је запажену филмску и телевизијску каријеру (избор): Лагер Ниш, Вук Караџић, Булеар револуције (Повеља за изузетну женску улогу на ФС у Нишу 1992), Отворена врата, До коске, Крај династије Обреновић, Отворена врата (била и продуцент), Нож (Повеља за изузетну женску улогу на ФС у Нишу 1999), На лепом плавом Дунаву, Сестре (била и продуцент). Живи и ради у Београду.

Тихомир Станић

Image

Рођен је у Шешковицма 1960. године. Академију уметности завршио је у Новом Саду у класи Дејана Мијача. Одиграо више од сто улога на сценама скоро свих београдских позоришта и добио сва могућа признања за свој позоришни рад - избор представа: Орестија, Фауст, Дон Жуан, Три сестре, Лажа и паралажа, Дивљи мед, Арт, Бог масакра, Бли, Очеви и оци, Расправа са Ернестом Че Геваром, Родољупци, Краљ Лир, Свети Георгија убива аждаху, Глорија. Велики број улога остварио на филму и телевизији (избор): Прогон, Велики транспорт, Вук Караџић, Роман о Лондону, Последњи валцер у Сарајеву, Крај династије Обреновић, Лифт, Турнеја (био и продуцент), Непријатељ (Повеља за изузетну улогу на ФС у Нишу 2011), Фалсификатор (био и продуцент, Повеља за изузетну улогу на ФС у Нишу 2013), Војна академије, Убице мог оца.

Био је уметнички директор Народног позоришта Републике Српске у Бањалуци. Обављао је и дужност председника Удружења драмских уметника Србије. Живи и ради у Београду.

Покровитељи

Организатори

Летња позорница у Тврђави, Ниш

Продаја карата

- Књижара Нишког културног центра "Бранко Миљковић", Булевар др Зорана Ђинђића 37, од 9 до 21 сат радним данима, и од 9 до 14 сати суботом

- Обреновићева улица, испред биоскопа "Вилин град", од 12 до 19 сати сваког дана

- Туристичка организација Ниша, инфо центри у Вождовој 7 и Тврђави, од 9 до 20 сати

- Официрски дом, ул. Орловића Павла 28а, од 10 до 20 сати

Цена комплета карата је 2000 динара.

Уколико не буду продати сви комплети карата до почетка Фестивала 25. августа,  појединачне улазнице ће се продавати по цени од 400 динара, на дан пројекције, испред улаза на Летњу позорницу, од 18:00 часова.


zatvorska

Документарни филм “Владимир”, 16 минута, 2017. година

Филм говори о Владимиру Кастиљу Гамбои, који слика портрете на необичним површинама. Рођен је на Куби. Сплетом животних околности долази у Србију, попут миграната из блискоисточних земаља борави у Прихватном центру у Прешеву, и ту наставља да ствара...

Филм је приказан на више фестивала у земљи и иностранству. Добио је награду на фестивалу „Рома лифе“ у Будимпешти 2017. године, трећу награду на „Професту“ у Бачкој Тополи, диплому на „Интерферу“ у Београду, а приказан је и на „Документу“ у Врању прошле године.

Даница Мирић – дипломирани новинар из Ниша;
ради у Дописништву РТС-а у Врању;
први документарни филм “Владимир”.

 

Vladimir 1 Vladimir 2 Vladimir 3

Дејан / 2017 / Србија / 10 мин / документарни


Камера, монтажа и режија: Слађан Стојановић
Производња: Радио Телевизија Србије - Дописништво Врање
Дејан Шкарић је свештеник Српске Православне Цркве. Поред свог позива, он има још једну велику љубав...

 

Dejan Dejan1 Dejan2


Биографија

sladjanСлађан Стојановић, рођен у Врању. Дипломирани менаџер масовних медија, запослен у дописништву Радио Телевизије Србије у Врању. Сниматељ многобројних прилога, репортажа и емисија емитованих на каналима Радио Телевизије Србије. Редитељ више документарних филмова којима се представио на многим међународним филмским фестивалима и ревијама широм света. Добитник више међународних награда. Покретач и организатор међународног фестивала документарног филма „Документ“, Ревије репортаже Радио Телевизије Србије и многих других културних дешавања у Врању. Аутор више самосталних и учесник неколико групних изложби фотографија. Добитник "Признања за ширење филмске културе у области документарног филма", које му је доделио Културни Центар Новог Сада и највишег градског признања Врања "31. јануар" за изузетне дугогодишње резултате и достигнућа у области научног и уметничког стваралаштва, од значаја за афирмацију града. Оснивач удружења "Документ 06". Члан Удружења филмских уметника Србије.
 

Филмографијa

- Горешњак, 2005.
- Магичне руке, 2006.
- Лела Врањанка, 2008.
- Трифун Бомбаш, 2008.
- Базен, 2009.
- Цар, 2011.
- Вилбал, 2013.
- Недовршена мисија - Трифун Бомбаш 2, 2014.
- Кожа, 2015.

Министарство љубави

Прича филма, који је режирао Паво Маринковић, инспирирана је хрватским обитељским законом, који удовицама хрватских бранитеља омогућује примање новчаних накнада, али забрањује нове љубави

Пуно смијеха, класичних филмских заврзлама, неочекиваних обрата, суза и непредвиђених ситуација мали су дио онога што чека оне који сједну пред велико филмско платно и погледају нови филм редатеља Паве Маринковића, занимљивог назива, “Министарство љубави”. А што се крије иза приче о удовицама хрватских бранитеља којима нови обитељски закон осигурава новчану накнаду због смрти супруга, али и забрањује живот у изванбрачној заједници с другим мушкарцем, Паво Маринковић покушао је испричати на један духовит начин у којем два “измишљена” инспектора прате удовице и покушавају их ухватити у чињену прекршаја.

Сведок једног времена

Више од 30 учесника и сведока многобројних дешавања, од конгреса државног врха некадашње СФРЈ, концерата Луја Армстронга и Артура Рубинштајна до гостовања највећих филмских звезда и шаховских велемајстора, уз обиље архивског материјала надахнуто и емотивно говоре о важној институцији, једном феномену друге половине 20. века на овим просторима.

Саговорници у филму: Миња Субота, Бранко Марушић, Милан Шевић, Радослав Зеленовић, Војислав Бубиша Симић, Војислав Пантић, Мирослав Бата Петровић, Божидар Боки Милошевић, Младен Матичевић, Горан Терзић, Марио Бјелановић, Кристијан Бјелановић, Зоран Симјановић. Ненад Дукић, Владимир Јанковић Џет, Биљана Крстић, Војислав Војкан Борисављевић, Лео Мартин, Бранислав Ракић, Борис Бизетић, Мр. Лана Јеленковић, Слободан Вујовић, Милан Лане Гутовић, Југослав Пантелић, Мирољуб Вучковић, Јован Марковић, Војислав Вучинић, Бети Ђорђевић, Небојша Дугалић, Ана Софреновић, Мерима Његомир, Снежана Берић, Ладо Лесковар, Љиљана Стјепановић...

Редитељ: Игор М. Тохољ

 

Сигуран посао


  • 2017 / 15 минута / ( документарни )
  • Продукција: НГТим и Зеро Продукција
  • Подршка: Филмског центра Србије
  • Режија: Игор М. Тохољ
  • Продуцент: Градимир Николић
  • Директор фотографије: Бојан Петровић, Кеба
  • Арт директор: Бојан Ранђеловић
  • Тон: Марија Ковачина

Све док дрво не падне, шума је мирна. А и тада исто, недуго затим. Овај филм исијава антрополошким песимизмом-било шта да радимо, стабла и даље тупо стоје пред нама као да на земљи никада нисмо ни постојали у људском облику, свакако безначајни за поредак ствари.

Питање је да ли смо икада заиста и били овде, или је наше постојање само временска честица омеђена колевком на почетку и сандуком на крају пута?

У међувремену, једина константа нашег бивствовања је тројство прави-троши-баци и људи се у њему проналазе верујући да могу да преваре индиферентност природе.

 

Трејлер